woensdag 13 december 2017

Dag twee

.
Gisteravond hebben we de eerste kaars voor Chanoeka gebrand.
Ik was bij de kleinkinderen, dus dat is dan extra feestelijk.
Volgend jaar zorg ik er voor, dat ieder een eigen chanoekia (kandelaar) heeft. 
Da's wel zo leuk...


En nu ben ik weer in mijn eigen huis en hoef ik met niemand ruzie te maken over wie de kaarsjes mag aansteken.
Het tweede kaarsje is er vandaag na zonsondergang bij gekomen en ik heb het lekker zélf aangestoken....
Ik hou toch zo van dit feest, zo lekker licht!


Straks om 19 uur ga ik met wat vrienden naar de Grote Markt.
Daar komt een enorme menora te staan en daar zal de burgemeester het eerste lichtje aansteken en daarna de rabbijn de andere ontsteken.
Er wordt dan gezongen en soms zelfs gedanst.
Er is een enorm gevoel voor saamhorigheid! 
En na afloop...
Latkes eten en soefies smikkelen in het stadhuis...

Hier is nog een foto van internet geplukt van de Chanoeka-viering in 2015 ...


Grappig om de grote kerstboom op de Grote Markt er achter te zien.
En hier kun je zien hoe groot die menora is:



"It's the most wonderful time of the year!"


Tot slot: Adam Sandler met een Chanoeka-lied...









2 opmerkingen:

  1. Saamhorigheid is fijn, dat geeft mensen een warm gevoel. En dan ook nog zulke mooie lichtjes erbij...dan val ik zomaar stil.
    Steek je volgende lichtjes óók maar lekker zelf aan!
    DagDag ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk heerlijk wat een feest hebben jullie ervan gemaakt,
    zalig,
    steek maar aan, laat maar gaan, de hele wereld een stukkie lichter... van mij mag het die gekke adam :-) grappig :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert... ik kijk er naar uit! ❤